Thursday, January 19, 2012

Ini cerita saya

Hai pakcik2, makcik2, abg2 ngan kakak2 suma....Assalamualaikum...saya nak cerita kisah saya nih...

Nama saya Nurmiza Qistina, tapi...saya pun xtau nama sebenar saya..hehe, tahun nih saya umo 4 tahun...saya kena tinggal dgn opah kat kg..sbb opah suruh saya sekolah kat sini...bila cikgu tnya kat saya nama sapa, saya diam aje...saya xnak cakap apa2 sbb saya nih pemalu..hehe, padahal shu yung saya dah ajar dah sebut nama Ija..

Minggu petama sekolah pulak..

Saya amat susah nak bangun pagi...Bila shu yung kejutkan saya jer, saya nangis meronta2..xnak bangun langsung..bila shu yung bukak baju saya, saya jerit kuat2...saya xnak...saya ngantok...saya memang susah nak bangun pagi....Bila shu yung bawak masuk bilik air, saya sepak2 pintu bilik air..nasib baik xpatah..hehe, shu yung jirus air kat saya, tp..saya buang air tuh kat shu yung..abis basah shu yung.. saya jerit2 mintak opah tolong..last2, opah yg mandi kan saya..

Tapi kan..yang menghairankan saya...bila dah siap jer...opah bawak pegi sekolah, saya terus okeh...langsung xrasa nagntok dah...saya pandai main2 ngan kawan2..kat sekolah ramai kawan..bila pukul 11 lebih jer, mata saya otomatik rasa mengantok balik...saya mintak opah telepon shu yung..biar shu yung ambek saya..tp, opah x telepon pun...saya terus duk kat sekolah smpai balik...






Ari ke 2 sekolah pulak, saya dah dapat tanda azimat kat tepi mata saya...hehe, saya xnakal pun...cuma masa tuh..saya lari2 nak pegi "tecin" kat sekolah..tiba2 terjatuh, kena kat tepi bucu meja...dah bedarah sikit....tapi, saya nangis kejap jer...saya kan kuat..hehe


Masuk minggu ke 2 sekolah pulak..

Saya dah senang bangun pagi...horeeeyyyy! Shu yung pun xda susah2 nak kejutkan saya lagi...saya pun dah senang mandi...tapi, mandi badan jer la...shu yung xbasuh rambut saya sbb nanti nak ikat rambut..klu x ikat, nanti rambut mengerbang mcm dalam tv...xcantek kan..hehe, saya bawak gincu pegi sekolah...kejap2 saya touch up tau...saya ambek gincu2 lama opah saya...dulu saya ambek gincu shu yung saya, lepas tuh...shu yung dah sorok kan dah gincu tuh suma...shu yung kedekut sikit...

Minggu nih jugak, saya dah dapat baju sekolah...bila atok balik keja, saya tunjuk baju sekolah saya kat atok....saya suka dapat baju sekolah...senyum smpai ke telinga tau..hehe, tapi, opah cakap nih baju sekolah tahun lepas punya...ada budak xambek..tuh yg opah bagi saya baju nih...xkisah la, janji saya ada baju sekolah..




Saya suka pakai baju sekolah....balik sekolah shu yung suh bukak baju sekolah, saya xnak..saya nak pakai baju sekolah smpai petang, nak tunjuk kat acik, kat acu, kat atok..hehe, saya nak tunjuk baju cantek saya...

Opah cakap nak ambek gmba saiz passport saya sebab nk masukkan dalam buku rekod sekolah...shu yung pulak ckp nanti nak ambek gamba passport tuh nak pakai kan baju sekolah saya nih....dan hasil nya...


Comel x? hehe..


Dah abis dah cerita saya...
Sekian..=)


Chow!!


5 orang yang nak merapu jugak!:

MAMA HannahHakimHayfa said... [Jawab balik]

nasib baik tak suruh shu yung duk kat sebelah sampai balik...hihihi

eB ezrin said... [Jawab balik]

aduh, sipi sgt la ngan mater. hu3

Cik Bambam said... [Jawab balik]

hahahaha...anak buah hack belog ko ker ayung??!! ekekekke..

- Ma StOrY - said... [Jawab balik]

nie gambar ayung wkatu kecik2 ke ?