Monday, December 5, 2011

Tomyam sedap

Kalau nak buat tomyam yang sedap, mesti la menggunakan pes tomyam yang sedap..hehe

Baru2 nih, daddy p langkawi...ada urusan keja kat sana...puas dah aku belek2 kat tenet, ramai yg kata kalau nak buat tomyam macam yg kedai siam buat, kena pakai pes tomyam siam...Jadik nya, bersusah payah la daddy mencarikkan pes tomyam tuh utk aku..hehe..

Aku memang penggemar tomyam yg sejati...kalau boleh, aku nak sangat buat macam mana kedai tomyam tuh buat tomyam, camtuh la pulak aku nak masak..

Ingat senang ker?

Macam2 jenis dah aku guna....kalau dulu2 mummy ajar buat tomyam guna kiub tomyam knorr tuh...xkaww la! Pastuh, kalau jenjalan kat pasaraya nak beli barang umah...aku cuba pulak pes tomyam ntah apa nama ntah..**lupa...rasanya nya boleh la, sedap jugak dr gunakan kiub..tapi, aku nak jugak buat mcm siam punya..

Sebab tuh la bila dapat tau daddy p langkawi, aku mintak dia carikkan pes tomyam siam punya...setakat yg aku nengok kat tenet, ramai yg guna yg dalam tin...brand? Xtau sebab tulis siam..hehe..


Harga xmahal pun...RM13.50 jer...besar tin milo yg tinggi tuh...


Maka, terhasil la tomyam kawww punya mcam kat kedai..hehe, masuk bakul angkat sendiri..good! Cuma sapa nak kan kepedasan, kena masuk cili lebih....perghhh, mabeles!


Malam tadi masak, malam tuh jugak abis....family aku kata memeng sedap!


Sapa2 yg kalau ke langkawi, mana nak carik bendalah nih?

Senang jer..klu korg ke langkawi, kompom korg pegi idaman suri kan, ala..tempat jual pinggan mangkuk tuh suma la....sederet ngan kedai tuh, kat ujung tuh ada kedai runcit..ha, p tanya kat kedai tuh yer...kena try dulu, baru tau sedap ker x...Bg tekak aku, kompom sedap!


Apa lagi...cuba la..:)



Chow!!


[Pasnih, kalau pes tomyam nih abis...sapa pulak nak tolong beli kan...hehe]





11 orang yang nak merapu jugak!:

bujal X said... [Jawab balik]

setakat bagi gambar mana cukup yung~~meh bagi kitorang rasa dulu~keh keh~

Cik Azizah said... [Jawab balik]

pehhhhhh sungguh marveles nampak tomyam! sedapnyaaaaa!! nak jugak!

khairul said... [Jawab balik]

abg tgk gambaq pon dh taw sedap...bila nk masak kt abg nih ?

Cik Bambam said... [Jawab balik]

masak lomak cili api gak sodap ayung! kih3..

Mrs. Lady's Stylo said... [Jawab balik]

Khas buat PENCINTA HANDBAGS!
Koleksi yg menarik & stylo serta tips2 berguna.

Kunjungi kami di http://mrsladysstylo.blogspot.com/

TQVM! :)

BABY(MAMA AMANA&ARIEF) said... [Jawab balik]

dik pes tomyam tue halal ke?? kalau halal nak jugak trylahh

AYuNG said... [Jawab balik]

@bujal X

nk rasa? boleh aja..mari la ke mari..ehhe

AYuNG said... [Jawab balik]

@BABY(MAMA AMANA&ARIEF)

insyaAllah..halal, sebelum beli tuh daddy dh tnya org kedai tuh :)

Anonymous said... [Jawab balik]

Boleh Wasap 019 241 9915 ade jual Pes tomyum thai madam pum halal dan sedap

Aida Awang Abu said... [Jawab balik]

Saya ade jual Pes tom yun thai halal dan sedap 0192419915