Monday, January 19, 2015

Tukar brake pad myvi lama

Kalau nak tau, tahap bila kena ganti brake... jawapan nya adalah bila korg tekan brake, brake korg tuh berbunyi ala2 nyaring...macam besi bergesel dengan besi...

Memang dah harus tukar dah tuh..

Aku xtau pulak myvi lama dengan myvi baru brake lain2..Tokey tuh yang tanya aku myvi lama ke baru? Kedai sparepart yang aku p beli nih kat nilai..sederet dengan Perodua Nilai...tapi Perodua kat belah ujung sana, kedai sparepart tuh kat belah ujung cni... Paham x apa aku cit anih? haha

Brake pad yang aku gantikan skang nih adalah jenis Qlicks Genuine Part.. Harga yang aku dapat RM33 sahaja... Murah gilaaaaaa.... Rasa macam xpercaya.. Sbb sebelum nih penah jugak tukar brake pad... kena RM 90...



Harga yg dia tulis kat kotak RM85... aku dah seram dah.... Sekali bila aku tanya, dapat harga RM33 je... Buat pulak kat bengkel, upah pasang RM20 sahaja... Total tukar brake pad kali nih RM53 je...


Murah kan...
Berbaloi2..


Chow!!



Thursday, January 15, 2015

Movie Review : Taken 3


1. Aku mmg suka tengok cita jenis cmnih... Maksud nya aku tau hujung pangkal cita nih..

2. Mengisahkan tentang si suami nak carik pembunuh isteri..dalam masa yang sama, si suami nih diburu polis..

3. Rasa xnak berkelip mata sebab nak tau whats next..eh pasnih apa eh..

4. Best! Serius.. sapa yg ikut cita nih dari taken taken sebelumya.. Mmg best!

5. Highly recommended



Chow!