Thursday, April 5, 2012

Jeruk penang!


Kalau dah ke Penang...xsah la kalau x beli suma jeruk peruk kat sana....Itu gila nmanya kalau nak beli suma...beli yg mana bekenan kat tekak sajaa sudah...

Hehe..

Nak dijadikan cita....Untuk pengetahuan korg la kan, sapa2 yg xpenah masuk penang lagi...Kalau nak lalu kat Jambatan Pulau Pinang tuh, ada 1 tol...harus bayar tol tuh RM7 sehala..Untuk kereta la kan...motor pun sma, kena bayaq tol jugak...tp, xkutahu pulak bapa moto kena bayaq..tapi, bila time balik...toksah bayaq dah...Sebab tol xda..

Aku pun baru tau pasai tuh...Tuh pun him yg inpom...hehe, nak harapkan aku...sebelum nih aku p naik bas jer...tau2 jer dah smpai....membuta jer sepanjang pejalanan...tuh cita time belum baligh dulu la..haha..

Next...

Korg..kalau makan jeruk, korg suka jenis yg manis ker yang masak2 ala2 jeruk masam? Kalau aku..aku gemar makan yg jenis jeruk masam...Baru la jeruk nama nya kan..yg jenis manis tuh..manis betui kot bagi tekak aku..

Kedai beli jeruk yg kitorg pegi...Nihhh...betul2 kat depan Balai Polis Georgtown nih...sedap & terbaek....sebelum beli, korg boleh rasa suma jenis jeruk yg ada....perghh...sambil xmelepaskan peluang la kan...mummy aku duk pilih2 jeruk...yg aku duk rasa...rasa okeh..

Tapi...nak mudah, beli la yg jenis campur suma jeruk.....



Paket kecik - 1/2 kg = RM 5
Paket besar sikit - 1kg = RM10


Haa..yg nih murah kot bg aku..hehe..berbaloi2..


Chow!!



4 orang yang nak merapu jugak!:

aisyiashraff said... [Jawab balik]

sedapnyer..terliur pulak tgk jeruk2 tu sumer..

♥cikmOt♥ said... [Jawab balik]

akak kan...kalu balik penang, jarang p beli jeruk...tapi dok ngidam nak makan laksa best kat feringgi sana...hehehe

wanbu said... [Jawab balik]

jeruk penang memang terbaik...

kalau member balik sana slalu kirim.. almaklum hantu jeruk ^_^

dwaty said... [Jawab balik]

DAH LAMA TAK MAKAN JERUK...