Wednesday, January 15, 2014

A new year began @ Bukit Broga


Asal public holiday jer, mesti ramai kat Bukit Broga nih...

Sesapa yg nak memanjat bukit broga nih, aku nasihatkan pegi awal pagi...bukan apa, bila dah makin lambat nanti badan pun jadi lemau nak naik atas...Lagi 1, makin lambat, makin ramai orang..bila dah makin ramai, bau-bauan pun semakin laa __________ (paham2 sendiri sudaahh)...

Macam aku pegi ari tuh, kitorg gerak dari umah kul 6 camtuh...samapi broga kul 6.15 pagi...tuh pun dah ramai...parking keta kat dalam tuh pun dah penuh...

As usual, aku kalau pegi xpenah parking dalam...sekali parking dalam tuh RM 2 untuk kereta, dan RM 1 untuk moto...Moto pun kena parking hokehhh...sbb tuh aku duk parking kat luar jer....Klu time weekend, parking kat lua rtuh pun boleh penuh...kiri kanan jalan ada yg aparking...asalkan xmengganggu lalu lintas la yer korg..

Then...

Proses mendaki la sangat dari bawah ke check point 1 ambik masa cuma dlm 15-25 minit sahaja...Tuh untuk aku punya time la...hehe, bagi sesiapa yg laju, mungkin 10 minit jer kot...Tuh pun time pagi nih, ikut kaki adik2 aku punya pasal...dorg non-stop...tuh yg boleh sampai awal ke check point 1 nih..



Tengok time nih, masih lagi gelap, nampak lagi lampu2 jalan, bangunan segala nya la...tuh bangunan Nottingham rasanya.. dan area semenyih dak kawasan yg sewaktu dengan nya..

Check point 1 nih, mmg ramai yg stop kat sini...suma nak tunggu matahari naik...dan jugak menghirup udara segar...Ada aku tengok sorg adik tuh, student kot...boleh jugak menunaikan sembahyang subuh kat atas tuh...Camna cara dia ambik air sembahyang, jangan di pertikaikan...Islam nih mudah...cuma nak dengan tak nak jer buat...

Dan jugak biasalah...bila dah jadi tumpuan, sampah mmg di biarkan merata-rata tempat....dorg nih ingat ada yg nak tolong kemaskan agaknya....ish2


Gambar-gambar random....




sensor image..hehe



[gambar yg ada dlm nih di ambek random...klu ada gambar yg tidak menyenangkan, im sori..]



Chow!!

0 orang yang nak merapu jugak!: