Monday, January 19, 2015

Tukar brake pad myvi lama

Kalau nak tau, tahap bila kena ganti brake... jawapan nya adalah bila korg tekan brake, brake korg tuh berbunyi ala2 nyaring...macam besi bergesel dengan besi...

Memang dah harus tukar dah tuh..

Aku xtau pulak myvi lama dengan myvi baru brake lain2..Tokey tuh yang tanya aku myvi lama ke baru? Kedai sparepart yang aku p beli nih kat nilai..sederet dengan Perodua Nilai...tapi Perodua kat belah ujung sana, kedai sparepart tuh kat belah ujung cni... Paham x apa aku cit anih? haha

Brake pad yang aku gantikan skang nih adalah jenis Qlicks Genuine Part.. Harga yang aku dapat RM33 sahaja... Murah gilaaaaaa.... Rasa macam xpercaya.. Sbb sebelum nih penah jugak tukar brake pad... kena RM 90...



Harga yg dia tulis kat kotak RM85... aku dah seram dah.... Sekali bila aku tanya, dapat harga RM33 je... Buat pulak kat bengkel, upah pasang RM20 sahaja... Total tukar brake pad kali nih RM53 je...


Murah kan...
Berbaloi2..


[update: workshop kat nilai]

Chow!!



5 orang yang nak merapu jugak!:

cplud miera said... [Jawab balik]

wah yeke ayung? myvi den dh berbunyik. pe nme kedai servis tu? mmg deret perodua nilai ek

AYuNG said... [Jawab balik]

@cplud miera

haah....

sederet perodua nilai... tp bangunan yg sebelah tuh tau... yg hujung nya kedai mamak..

=)

cplud miera said... [Jawab balik]

hehe tq ayung. dh pi kdai tu tp brake pad dh nek hrga rm90. kami servis skali kt situ :) jauh ayung pi sampai nilai yer..huhu

Zali Harun said... [Jawab balik]

Apo namo kodai tu. Break den pun dh berbunyi. Berapo upah eh.

Anonymous said... [Jawab balik]

Apo namo kodai eh. Berapo hargo upah.