Wednesday, February 23, 2011

Ada 1 masak'elah..

Pagi tadi, odw p keja...dengar sinar.fm pulak...

Kisah ari nih, menarik pehatian aku....kisah pasal masalah rumah tangga & pecintaan....ermmm...setiap org kat dunia nih, mesti ada masalah....xkan terlepas......yang dh kawen, mahu pun tak....

Tetamu undangan ari nih..ustazah nor bahyah..rasa sejuk jer dengar suara dia bagi pendapat dan penerangan pada org2 yg tepon...

Kes 1 yg aku dengar
Pasal sorg laki..dah bekeluarga...jatuh cinta pada anak gadis muda berusia 18tahun....mula2 yg laki nih xda perasaan pada gadis tuh..lama kelamaan, perasaan tuh timbul...kelurga perempuan pun dah tahu pasal hubungan dorg..cuma dorg xtahu yg laki tuh sebenarnya dah bekeluarga..

Dalam kehidupan seharian..kadang2 kita x telepas dengan perasan ingin menyintai dan di cintai...aku dulu penah gak tersyok kat laki org....syok jer...xcakap pun aku cintan ngan laki tuh tau...hehe, memang.....aku mengaku...kadang2 bila kita kawan ngan laki org nih, dia terlalu caring..luving...sampai satu tahap kita rasa kita nak dia dalam hidup kita...dia la yg buleh menceriakan hidup kita...mungkin betul..tp, macam mana pulak dengan wife dia? penah x kita pk pasal tuh? atau pun dengan anak2 dia yg masih kecik?? Satu2 nya jalan utk kita tolong keluarga laki tuh, dengan menjauhkan diri kita....x kira la dalam mana pun sayang kita kat laki tuh..ppuan mana yang nak share2 kan...klu jadik kat diri kita sndri pun, kita xnak kan...

Kes 2..pasal hal rumahtangga
Si laki dia nih xnak tolong langsung buat kerja2 kat umah....Opsss, bukan xnak tolong...tapi, ikut mood dia...Kalau macam kita suh kang, tetiba nak melenting ngan wife dia..pastuh majuk....cam budak kecik...

Payah2...tengok...tengok...sapa kata dah kawen senang? Sapa kata dah kawen x da masalah?? Sapa kata kawen atas dasar cintan akan kekal??? Dulu2....aku memang ter pk...nak sangat kawen, sbb nak duk jauh ngan family..kononnya..dah xnak duk ngan family..kononnya..bila aku kawen sok, laki aku tuh la segala2 nya buat aku...**bapa banyak kali konon daaaa..**aku hampir ke jalan tuh..tapi, sebenarnya....ahhhh....sudah la...terlalu perit utk di kenang...**adoii, abg zul kat depan aku nih mainkan lagu titian hasrat, samudera pulak....sentap!**

Tetiba jadik tacing kan dengar sinar pagik tadi...kekadang, xsemua yg kita harapkan akan menjadi kenyataan....dan kekadang...bahagia itu x selamanya...

Bagi yang belom bekawen...persoalan jodoh?? Dah ada calon?? ke tengah open eklan lagik??? hehe...apa2 pun, pastikan setiap hari korg besedia utk betemu jodoh korg...aku??? tengah sabar menanti dan terus menanti...tp, usaha itu jugak perlu kan....tanpa usaha, segala impian xkan jadik kenyataan...ngeee~~~

"sesungguhnya yang sempurna itu datang daripada Dia, yang buruk datang dari diri kita sendri.."

pk2 kan la...selamat beramal..




6 orang yang nak merapu jugak!:

Unknown said... [Jawab balik]

setiap org mmg da ditentukan jodoh masing2...tp kalo x usaha..xleh gak kan..

syok kat laki org? ehehe..chii pun ada gak..tp xde la sgt suka..sekadar ske tgk cara dia je..ahaha..ramai plak tu..adei

Unknown said... [Jawab balik]

Kes 1 : Memang tidak dapat dinafikan, laki orang memang matang daripada mereka yang masih bujang.

Kes 2 : Perkahwinan maksudnya perkongsian. Jadi kenalah jalankan tanggungjawab.

mommylavender said... [Jawab balik]

itu lah warna warni kehidupan ayung...hee~

AYuNG said... [Jawab balik]

@Wafiy
huahahaha.....

@chii
hehe..kekadang pengalaman tuh mendewasakan kita..:D

@awan biru
terima kasih di atas statement kamu..:D

@Mommylavender
hehe~~tu la kan...

@a.kahirul
Opssss.....hehe:D