Wednesday, February 23, 2011

Jauh MIAT sepang and Alamanda

Aku cuba untuk berlaku adil pada orang yg terjah belog nih....

Ada org search keyword nih, dh tersampai pulak ke belog aku...ada ker aku cita pasal miat kat sini?? Erm...macam xda jerk.....tapi..pasal alamanda...adalah kot....

Tapi, xpa...xpa......aku akan usaha kan jugak bagi jawapan utk keyword tuh...ngeee~~~

Jalan dari MIAT ke Alamanda xla jauh pun....dalam 15-20 menet pejalanan jer...tuh pun kalau naik keta ataupun moto la...tp, kalau korg nak bejalan atau pun membuat jogathon....mau ambek masa dalam sejam ke duajam jugak kot....

Xsusah pun...p ambek ketas cepat..aku nak stat cita nih...

Kalau dari MIAT tuh, belok kiri....akan melalui jalan kampung....ikut jer jalan tuh....awas! kawasan kampung..kena jalan slow2...risau kang terlanggar lembu pak joko pulak..hehe...jalan smpai ujung jalan...smpai jumpa simpang 3..ada susur kiri....kuar ikut susur kiri tuh...himpit kanan....**bukan himpit kawan sebelah, xbaik...**....nanti jumpa trafic light...klu merah korg kena benti...tp, kalau ijau..jalan masuk kanan...sebab tuh aku suh korg himpit kanan pas susur kiri tadi...

setakat nih paham x anak2??? pahammmmm.......aku tnya, aku jawab...baguzzzz.....

Pas dah masuk kanan tuh...jalan terus jer.....jalan tuh macam bengkang bengkok ckit...kena beware! takut nanti jalan bengkang bengkok..korg p jalan terus pulak....**jangan cakap aku ajar ajaran sesat**..nanti korg akan nmpak sekolah teknik sepang kat belah kiri...teruskan lagik pejalanan korg tuh smpai ujung jalan...smpai nmpak simpang 3 lagi...depan simpang 3 tuh ada kedai roti canai...kalau kedai tuh bukak, boleh singgah minum...kalau x bukak, belok kiri sbb tujuan korg nk pegi Alamanda kan...bukan kedai roti canai tuh...

Dah belok kiri...jalan terus.....teruss...dan terus lagi....jalan tuh macam naik bukit, turun bukit sikit....nanti ada nmpak 1 selekoh...jangan terus ke depan....pastikan mengikut selekoh tuh....dekat situ pulak....ada kolam mancing ikan...bukan mancing awek...**xdapek den nak tolong tuh do** kat selekoh tuh jugak, sebelah kiri korg akan jumpak 1 restoran nama nya Coffee Village...restoran tuh kira pemes gak kat belog..xcaya? terai gugel....

Okehh...tengok jer...tapi, jangan benti....sebab, tujuan korg adalah nak ke Alamanda kan...teruskan pejalanan korg...jangan bawak lelaju...sebab nanti ada susur kiri...akan menyusur jalan ke bawah...**ala2 nak turun dari highway tuh**..pas dah turun jalan tuh...teruskan lagik pejalanan anda.....nanti nmpak kawasan umah2 apartment tinggi2 tapi xsmpai langit lagik....**tetiba rasa kagum!** terus lagik...smpai nmpak simpang kiri...masuk ikut simpang tuh..nmpak Telekom Malaysia...pastuh nmpak Alamanda....dan smpaiiii.....

Nih ada map jugak...aku buat sendiri nih...nak menunjuk kan..betapa gigihnya aku bg penerangan nih..hehe...map nih aku buat ikut dan aku jerk...


::sila klik gmba untuk lebih tumbesaran....cantekk x map aku??haha..::


5 orang yang nak merapu jugak!:

Nurul Afifah said... [Jawab balik]

boleh plak mcm ni..haha..MIAT tu ape?? =.='

yuyu said... [Jawab balik]

ya ampun...

pening la haku tengok map ko ni...

hik3...

Warna Warni Kehidupan said... [Jawab balik]

aha..lawa gila map tuh, bole jadi pelukis map untuk tempahan kad kawen haha

chii said... [Jawab balik]

miat? macam meow je..hehe..1st time chii dgr nama ni :p

nadia ar-rumaisha said... [Jawab balik]

kehkehkeh...bersunggoh ayung siap wat map agi....hihihihi baguih baguih