Thursday, May 5, 2011

Gaji lambat masuk?? Apakah tindakan anda?

"Dik, bulan nih gaji lambat sikit yer...ari senin baru dapat buat..pegawai x sain lagi, lagi pun...server down.."


Akak nih kompom nengok nabil kat maharajalawak dulu nih...ingat sebut server down boleh lepas la....kata aku dalam ati....gila nak cakap depan2 akak tu, elok2 gaji kuar minggu depan kang, bulan depan belom tentu lagi kuar....haha

Tapi...nak tensen pun x guna....macam dah jadi kebiasaan pulak gaji kitorg nih lmbat...asal turn gaji kitorg jer, time tuh la internet xleh guna la....time tuh jugak la server down bagai...pegawai xda...akak yg buat gaji tuh cuti la...macam2 hal...

Korg cmna?? Penah dpt gaji lewat dr tarikh yg sepatutnya?? Bg yg keja gomen tuh..gaji mmg ontime kan..yg keja swasta cmna??

Aku dulu penah jugak keja swasta...lompat sini, lompat sana...dah macam org nomad dah rasa..haha, tp ada 1 kilang tuh aku keja..aku buat gaji...perghhh, xpenah lewat...cukup bulan aku kira...manager sain terus hantar bank...mana x nya, dh aku pun keja makan gaji dgn kompeni tuh kan...kena la buat cecepat...hehe

Haaaa....dengan berkat kerajinan....a.k.a fulus pun dh nipis...Opsss, mungkin bukit nipis...tp dh tinggal selai jer duit kaler biru dalam purse tuh...hazaaabb rasa bulan nih....aku kena buat menu utk minggu depan...kena bawak bekal la nmpak nya..hehe

Ari Senin
Nasi putih + telor goreng mata kebau

Ari Selasa
Nasi putih + telor dadar

Ari Rabu
Nasi putih + telor masak kicap

Ari Khamis
Nasi putih + telor masak smbal

Ari Jumaat
Nasi Goreng telor


Menu aku suma berkaitan dengan telor...sbb??? Kalau beli telor sepapan ada lebih kuang 40++ biji telor kan..hehe, oleh sbb tuh...makan la telor ari2 bekerja..

Laaaaasssssttttt.......

Pastikan telor yg original..keh2



p/s: kalau ari2 tuh la menu aku...masuk ari sabtu muka aku pun dah macam telor dadar agak nya...duk melantak telor jer ari2..hehe

Sapa kata duk ngan famili poket sentiasa berisi??? Aku bangkang 100%..hehe..ker poket aku jer yg selalu kering macam ikan kering???




8 orang yang nak merapu jugak!:

Cik Azizah said... [Jawab balik]

hahahaha ~ telur..telur..muka pon mcm telur dah...wee~~

kesian dia yer..rupanya ayung ni amik kos akaun yer..hehehe

bujal X said... [Jawab balik]

saya kalau gaji lambat korek tabung anak~~bole kan?haha~~

Anonymous said... [Jawab balik]

Ayung, ayung.

mcm ni x lama lg montel la ayung :p

Faez

wanbu said... [Jawab balik]

hehe... org gomen gaji mmg sharp jgn jealous :P

tp br msk koje dulu azab gak 3 bln baru dpt gaji... tp tue dulu. untung la sape yg br2 masuk skrunk... gaji cepat masuk..

AYuNG said... [Jawab balik]

@cik azizah
keh2...xla, dulu keja bhgian hr..tuh yg buat gaji tuh

@bujal X
buleh2..lepas tuh jgn lupa ganti..hihi

@khairul
kan..kan...kan...:)

@faez
Ohhhh tidaaakkk...:)

@wanbu
ayung dengki nih...jeles nih..hehe:)

b a m b a m ' s said... [Jawab balik]

CB pon dok ngan family.. kering jugak..hahahha.. so far gaji Alhamdulillah on time! ekkekeke..

ayunggg! pasal stimbot redwok bangi CB dah try..sedap! siap leh bbq!hehehehe.. tp sos dia x mengancam mcm johnny..huhuhu

AYuNG said... [Jawab balik]

@bambam's
keh2..betul2...