Tuesday, August 9, 2011

Nak tayang menu berbuka Ramadhan 8

Ada yang bertanya aku nak masak apa untuk menu berbuka semalam...aku cuma cakap, nak masak sambal ayam jer....but, orang tuh boleh pulak request ayam masak merah..terus tekak aku nih terngidam2 nak makan ayam masak merah pulak dah...


Nih namanya ayam masak merak ikut sedap tekak....hehe, aku tambahkan jugak sayur kacang panjang dalam masakan tuh....asal boleh....

Menu berbuka nih bagi aku, xsah kalau xda sup2 atau pun tomyam ataupun apa2 pun la makanan yang berkuah...so, untuk semalam....aku cuma masak sayur masak tomyam...haha, orang xpenah buat kot...aku yang buat...janji ada kuah....


Nih pun sama, asal boleh aku buat tomyam sayur....sayur yang digunakan sayur kobis...

Pastuh..tekak nih jugak tengidam2 sangat nak makan yongtaufu....ehhh, dah mahal dah yongtaufu nih skang...banyak yang cam kat bawah nih jer mummy aku beli...dah pun berharga RM9...kalau dulu2 time kecik2 aku ingat lagi, baru 5hingget jer banyak yang sama macam kat bawah nih..


Menu lain ada jugak, tapi yang lain tuh biasa2 jer...nih jer yang aku rasa aku sempat nak ambek...sebenarnya gedik nak tunjuk masakan sendiri..hehe...


[Yang di tunggu dah tiba...tapi, status aku masih unknown]



Chow!



10 orang yang nak merapu jugak!:

bujal X said... [Jawab balik]

yongtaufu sekarang sepiring pun da rm10~haih~~

*lawa kaler tomyam kamu~he~~

♥cikmOt♥ said... [Jawab balik]

adeh, balik ni nak masak ayam cam gitu gak ar...kering2 la best...hehehe

ifwat said... [Jawab balik]

adoi, sedap pulak tengok pagi2 ni.. hehe

nescafeais.com said... [Jawab balik]

Adus..tertengok gambar makanan pepagi plak...huuhuhu

b a m b a m ' s said... [Jawab balik]

yong ta fu..~~ ngences air liur den..huhu

HEROICzero said... [Jawab balik]

nampak sedap ni ! ha ha .

takziah untuk keluarga kamu Ayung .