Tuesday, October 18, 2011

Petua Kaki melecet sebab kasut makan kaki

Huahahaha...amenda la tajuk entry nih....aku pun x tau sebenarnya nak bagi tajuk menda....tuh jer yg terlintas dalam pala haku nih..hehe~~

Okeh, sebelum bagi petua....penah x korg pakai kasut pastuh tetiba kaki korg melecet di sebab kan kasut tuh..Atau pun, korg beli kasut baru..beli dah ngam2 ngan saiz kaki korg dah nih...bila di pakai buat jenjalan pulak....kaki korg melecet..Penah x? Penah x? Tuh la ibaratnya kasut makan kaki....sesedap aku jer bagi peribahasa nih

Sure ramai yg penah kan..

Petua nya senang jer...

Bagi korg yang beli kasut baru, pastu risau kalau kasut tuh akan buat kakai korg melecet, korg kena gigit dulu depan kasut tuh...gigit sikit jer...

Pasti kan kasut yang baru di beli...kasut yg dah lama, aku x jamin kalau time korg gigit tuh akan menyebabkan segala kekotoran masuk dalam mulut jugak....


Sejauh mana kebekersanan nya, wallahualam...petua nih aku dapat dari member aku dulu...dia yg kasi tau...setakat nih ada jugak aku gigit2 kasut yg baru beli...so far, okeh la kot....ke sbb aku beli memang bersesuaian ngan kaki aku ker kan..


Chow!!


[entry xdak gmba, aku carik gmba kat gugel semacam jer pulak gmba tuh aku nengok]



16 orang yang nak merapu jugak!:

syawalsimpsons said... [Jawab balik]

sue pun selalo gigit kasut sebelom 1st pakai..

bujal X said... [Jawab balik]

kemain makan kasut~~keh keh~~pakai stokin sudey~~

Cik Bambam said... [Jawab balik]

x pernah ikot pon petua tuh coz still melecet jugak..hehehe

NM02 said... [Jawab balik]

penah dengar petua mcm ni

ai plak tak suker pakai kasut yang tutup semua tapak kaki, cepat rasa peluh

al-lavendari said... [Jawab balik]

kalau beli terompah kayu camne ?

~@yusleeping~ said... [Jawab balik]

ayu penah jugak gigit kasut, tp kaki still melecet jugak...

LiLy @ MumMyQiStInA said... [Jawab balik]

selalu dengar org ckp mcm tu..hehe..tak tau lah sejauh mana kebenarannye..tak pernah cuba lagi.. ;)

alexa yussida said... [Jawab balik]

hehe...penah jugak gigit sekali dia setelah dipaksa gigit oleh aunty atau mama...sebab dorg yg belikan kasut2 tuh maka dorg paksa gigit depan dorg..kalau yang beli sndiri sy xpenah gigit pula :) Alhamdulillah oki je..heee

Perfumes Farm said... [Jawab balik]

hi,

Perfumes Farm is giving a voucher to all the participants of Perfumes Farm Contest as a token of thank you for participating.

As such, please email me at perfumesfarm@gmail.com to collect the voucher.

Dont forget to mention your name and put the link of the Perfumes Farm Contest entry in the email.

Thanks.=)

afzalsukasuki said... [Jawab balik]

gigit ye..bukan makan.harap maklong

Kazman & Sue said... [Jawab balik]

orang laki2 yg selalu balik lambat biasa dah makan kasut isteri...haaaa3x..

Yatie Awang said... [Jawab balik]

akak tak pakali kasut, jadi tak pernah kenalah hehehe

Marliyana Mk said... [Jawab balik]

selalu sgt dah melecet.

pnah jugak dgar petua nii..tp xpnh try lagi.huhuhu :D

nk jmput join :)

http://thereallifestoryof-marliyana.blogspot.com/2011/10/giveway-by-marliyana-mk.html