Wednesday, December 28, 2011

Family Holiday 2011 - Ilham Resort, PD (Part 1)

Nih cerita family holiday 2011 pulak....cita nih panjang dan akan bersambung2...sapa sudi, silakan baca...yg x sudi...aku xpaksa..hehe

Okeh, tahun nih kitorg berholiday kat Ilham Resort, Tanjung Tuan, PD...resort nih menarik...nak tau apa yg menarik? Please continue read this..chewahh, speaking london pulak dah..







Sampai sana dalm kul 3lebih...pejalanan sepanjang je PD nih jalan jem betul...dari bulatan PD sampai la ke Telok Kemang...memang ramai betul umat yg turun ke PD untuk mandi manda...maklumler, cuti lama kan...


Bilik kitorg, adik aku yg ambek gmba nih..dh dia ambek, aku upload ler jugak..kang kecik ati dia..hehe. Bilik yg kitorg duduk nih jenis apartment 3bilik...setiap bilik ada bilik air...senang, xyah berebut2 nak mandi nanti..


View dari bilik..nampak kolam kat bawah...anak buah dah xmenyempat2 nak turun mandi bila dh nmpak kolam nih...

Ohhh...lupa pulak..nak cita pasal makanan kitorg...sebelum pegi, masing2 ada keja masing2 untuk siap2kan barang..hehe, aku ngan mummy ambek port tang masak2...dan hasil untuk ari tuh..


Kuah kacang - nih sebenarnya untuk makan dengan nasi impit dn jugak untuk di jadikan kuah time kitorg bbq...nak di jadikan cita...tempat bbq dah full...so, kitorg makan jer la kuah nih ngan nasi impit...



Rendang daging - mabeles! hehe..ingat time raya jer ke boeh makan rendang?



Ikan bawal masak 3rasa...yang nih xdan nak mabek gmba suma dah sapu...nih jer la saki baki yg buleh masuk kan kat sini..hehe



Sup ayam untuk budak2...untuk bapak vudak, mak budak pun bolehhh..


Aktiviti klu sepanjang kat sana, macam biasa la....turun mandi kolam, makan, tido...pastuh turun mandi kolam balik, makan dan tidoo...hehe, bikin badan naik saja...

Ada jugak aktiviti lain..malam nya kitorg p makan asam pedas power kat melaka, perghhh...sedap wohhh! Nanti sambung eh...


Choww!!

2 orang yang nak merapu jugak!:

Kancilbiru said... [Jawab balik]

nanti KB nak pegi sana juga bulan januari tapi pegi untuk kursus...hehehe

khairul said... [Jawab balik]

best kan cuti panjang ni....mcm abg ahad ni baru nk blk penang