Tuesday, May 21, 2013

Farmasi Color Cosmetic Mekap

Saja nak buat review sikit pasal FCC nih...Aku dah mula pakai produk nih dalam 2 bulan..Baru sangat lagi...

Firstly, aku tertarik dengan perkongsian masing2..tuh yang buat aku berani nak mencuba produk nih..

Aku nih dah lama sangatttt emmmm nak guna BB Cream....Nak guna 1 produk from Korea for me agak expensive....hehe, Walaupun harga nya kalau xsilap aku cuma RM70++ jer kot...

But...

FCC Mekap nih boleh menyelamatkan duit poket aku...Barang2 dorg xmahal...dan harga mampu milik oleh orang2 yang hado2 jer macam aku nih..hehe


BB Cream (30 ml) = RM 39.90 sahaja

Bila pakai cream nih best sangat....wangi! Teksturnya yg ringan rasa macam aku just pakai compact pawder jer kat muka..lupa pulak nak bagitau, dorg ada 2 jenis BB cream....light to medium & medium to dark..aku guna yg light to medium..


Compact Powder = RM 29.90

Compact powder dorg pun wangi...rasa macam tepek kan perfume kat muka sendiri..hehe, harga pun xmahal macam yg aku bgtau kat atas tuh...aku pakai no. 7, golden beige..


Mekap remover (20 sheets) = RM 9.90

Dulu aku pakai yg jenis jual kat guardian tuh...now pakai yg nih...bila pakai kat muka, nak2 kat bahagian mata..memang clear abisla tisu nih remove kan suma mekap2 kat mata tuh...bila dah wipe pakai tisu nih, just cuci muka dengan air bersih jer dah...senang kan!

Hasilnya..


Gamba nih di ambek dari entry NIH ..aku crop kan ajer..


After this, aku nak tukar suma alatan aku ke FCC..hehe, murah2 pun murah...yg penting berbaloi2...dan wangiiiiii...tuh yg paling aku suka....xpercaya?? Cubalaaaa...

=)



Chow!!



3 orang yang nak merapu jugak!:

Qhaifa Nur said... [Jawab balik]

sekarang banyak produk kecantikan kat pasaran..dapat yang serasi dengan kulit kita alhamdulillah Ayung...

lizz said... [Jawab balik]

tak pernah try lagi macam best...