Thursday, December 18, 2014

Kebaikan Google Street View

Dengan ada nya goggle street view nih boleh memudahkan kita sebenarnya.... Sebagai contoh, korg nak cari klinik yang korg x biasa, klinik tuh pulak bukan ada kat daerah korg... Korang boleh gunakan google street view nih untuk cari location klinik tuh... Bukan setakat location jer, disertakan gambar jalan, kedai2 berdekatan & macam2 lagi..Itu la gunanya goole street view... Kalau dulu guna google map biasa, hanya boleh dapatkan jalan & direction sahaja kan.... Kna dah up 1 level... hehe

Macam aku, baru2 nih aku nak cari 1 klinik gigi kat daerah kompleks klia sana... Dan aku memang xbiasa dengan jalan kat sana.. So, apa yang aku buat, kita google street view dulu..

1st kita search dulu apa yg kita nak... Contoh yang aku buat nih, aku search dlu Klinik Pergigian Nur (Klia) sana...



Pastuh, bila dah kuar address klinik tuh suma, klik kat google street view.. untuk tengok dan lihat location klinik tuh... Nih contoh yer... Kalau korg, nak search rumah bakal mak mentua pun boleh, xda hal... Dengan syarat tau la alamatnya.. hehe


Kemudian, bila dah klik street view, dah boleh tengok gambar klinik... Dari situ la aku tau klinik nih rupanya kat atas, ada tangga untuk naik ke atas... So, nanti bila p senang dah tau kedudukan.. Gambar2 lain, klik je gambar yang sebelah menyebeleh tuh...

Selain tengok yang tuh je, korg boleh gunakan tetikus korg untuk bawak berjalan... Maksudnya... korg boleh jugak tengok kedai2 sekeliling yang ada di sekitar main point kita tuh...

Kan senang...

Ada paham?




Chow!


0 orang yang nak merapu jugak!: