Friday, May 27, 2011

Tabiat org pompuan - kalau masuk surau

Kali nih nak mengomel pasal tabiat org pompuan pulak...
(mcm la aku bukan pompuan kan)

Masuk2 jer terus ambek sejadah...cop tempat nak solat..padahal belum nak solat lagi nih..letak pulak beg telekung atas sejadah...ehhhh, boleh pulak main cop2 tempat solat eh...aku yg dah siap2 ambek air solat nih, tercegat la pulak nengok akak2 tuh...hishhh...kang aku solat dulu kang, kompom dorg mengata aku punya..."akak dah cop dah tompek (tempat) tuh dik.." Sekeh jugak akak2 tuh kang...tuh satu...

Nih yg ke 2 pulak..Kalau dah masuk surau tuh memang x reti diam...dalam surau tuh beno la dia nak becerita macam2...ishh, pelik beno aku menengoknya...

Kak A: Kak, tau x ari nih ada SALE kat parkson? 70% kak...
Kak B: Tau...ko dh pegi ker?
Kak A: Dah pegi dah tadi...macam2 barang ada...
Kak B: Ko beli apa?
Kak A: Beli baju2 budak jer kang...murah2....beli baju keja suami, bla..bla...bla..

(ehhh..bukan tadi akak kata beli baju budak jer ker?)

Aku yg tengah solat nih sama sekali dengar cita akak2 tuh, dalam hati nih duk menyumpah nih..."bising gila akak nih.." Nampak sangat aku solat x kusyuk kan... Kalau jenis tunes suara tuh slow xpa...nih nak bagi 1 surau dengar agak nya...walaupun surau tu boleh muat kurang 10 orang jer...amat kecik tau surau tuh...kalau sekali solat, boleh jalan 4orang jer...xpa, janji boleh menunaikan apa yg patut...yg xpatut di tunaikan kan pun buat semak kat situ...hishhh...

Yg ke 3 pulak...dah abis solat nih, sejadah pun x reti nak lipat...dah abis tau bangun jer....bukan nak kata apa...kalau sekali dua tuh mungkin la boleh aku tolong lipat kan..mungkin la bagi aku akak tuh pelupa kot, selain tuh dapat pahala sikit...nih ha kes nya pulak, dah la nmpak aku TOLONG lipatkan...terima kasih pun tak...pastuh, muka nak bagak (belagak)....aku tengah2 elok2 muka manis semanis madu nih..terus sentap tau dengan akak tuh, jadi hempedu terus....xmo tegur lagi dah...xmo tolong lagi dah...elok2 dapat pahala sikit, dah dapat jugak __________(sila isi tempat kosong)

Next pulak....org lain terkocoh2 (sebuk) nak pakai tudung la, nak tepek2 bedak sikit kat muka...yg akak2 nih boleh pulak duk tengah laman surau tuh ha....bih cam na nak lalu?? Kang terlanggar kang...akai ada?

Ehhhh....panjang sangat pulak kisahnya kan..hehe, motif aku buat entry nih? Aku tension...haha....kat opis korg camna pulak kisahnya???


p/s: xleh gurau duk surau..tapi bila masuk surau, org pulak duk begurau..camno tuh??? Bukan suma akak2 nih macam tuh...tapi, majoriti....




7 orang yang nak merapu jugak!:

Kancilbiru said... [Jawab balik]

sokong!!!! mmg begitu keadaan surau perempuan di mana jua...

nescafeais.com said... [Jawab balik]

Sabar..dapat pahala berganda-ganda nanti..hehehe

ayuhidayu said... [Jawab balik]

kat opis sy pon same kak...
surau jd tempat lepak lak nk borak2,,bising lak tuh...surau tempat saya besar..siap ade yg tdo lagi..pe kesss

hiro said... [Jawab balik]

dapat 27 pahala...keh2

nuriz said... [Jawab balik]

kat dalam surau kadang2 terkejut dengar bunyi ringtone yang mcm2 le..lagi2 bunyi ayam haha!!
tak kusyuk solat dgr ayam kokok

bersembang punya le kuat..biasa le tu kan sambil buat ketupat (umpat2)

yang cup tempat tu ..hehe memang ada

nadia ar-rumaisha said... [Jawab balik]

hahahah biasa lah tu ayung...macam2 orang..Alhamdulillah setakat neh tmpt nadia kalau pegi surau, sampai saja terus ada yang tengah hamparkan sejadah, cuma kalau bulan puasa, biasalah ibu2, bincang resepi bila waktu senggang....