Thursday, June 23, 2011

Kenapa kalau buat kontes kena letak syarat follow blog saya??

Maknanya kalau saya x buat kontes, awak semua xnak folo belog saya kah?? <----ayat nih masih lagi dalam tajuk entry..kang aku letak tajuk pepanjang kang, len macam pulak kan..hihi

Time memula aku belengging blogging dulu, xla kisah sangat...asal ada kontes aku join..time tuh memang dengan penuh harapan nak menang kontes tuh suma....

Tapi, haraappp jer lebih...join kontes dah banyak jugak time tuh..menang nya x penah...ehhh, walau pun xpenah menang...tapi, aku dapat jugak adiah saguhati drpd nadia.

nadia nih pandai dalam bab2 design watermark..Korg buleh tempah ngan dia dengan harga yang amat berpatutan...Nak terus ke entry tempah watermark, klik sini. **Sempat jugak promote kan..hehe**

Okeh, dah mengarut....aku sebenarnya nak cita pasal kenapa kalau buat kontes mesti dengan syarat mesti folo belog org yang menganjurkan kontes tuh??

Selama mana aku join mana2 kontes nih kan, majoriti aku nengok syarat dorg mesti sama...syarat yang utama dan tiada yg utama melainkan utama2 belaka..

1. Mesti jadi flower follower blog

Ada apa dengan syarat nih sebenarnya??
Mari kita kupas bawang...dan pilih 1 daripada jawapan dibawah...

A. Mungkin sebab owner tuh nak korg uptodate dengan kontes yang dorg anjurkan.
B. Mungkin jugak owner tuh senang nak trace balik entry korg.
C. Mungkin owner tuh saja suka2 suh korg folo belog dia.
D. Mungkin owner tuh sengaja buat camtuh untuk dapatkan ramai follower.
E. Mungkin owner tuh nak kasi flower kat follower2 dia...

Pilih mana yang bekenan kat ati..hihi
Berapa banyak mungkin daaa kan...haha

Dah tuh syarat dorg...kalau terasa nak join, ikut jer la syarat2 tuh...xnak join, duk diam2 la kan..hihi...

Aku??
Aku pilih jawapan E..hehe

Join jugak walaupun ada syarat2 cam tuh..hehe, usaha tangga kejayaan bebeh...walau pun xpenah menang apa2 kan....xpa2, akan tetap berusaha....chaiyok2!

Tapi, lepas abis contest yg owner tuh anjurkan, aku jadi unfollow dah...kira aci x camtuh eh?? hehe..






16 orang yang nak merapu jugak!:

bujal X said... [Jawab balik]

saya tak pernah nak buat kontes~sebab tu blog saya tak ramai follower kot?haha~~

Unknown said... [Jawab balik]

jawapan dy tiade dlm skema jawapan..haha..ermm..ntah la..maybe nk bg follower dy ramai kot..same lah..mase awl2 dulu rajin la join..ta menang je..malas dah nak join..give up dah :D

♥cikmOt♥ said... [Jawab balik]

ayung...akak nak wat kontest ni..so silalah polo...lalalala...

sticky picky said... [Jawab balik]

unfollowed????
hahaha... pecah lobang...

Eichikatsu said... [Jawab balik]

Backlink. Tu je jawapan dia.
Skema jawapan Ayung tade jawapan betul. hahaha³

Unknown said... [Jawab balik]

ayung dh 800 lbh dah ni..semakin hampir ngan hadiah misteri ni

HEROICzero said... [Jawab balik]

biar org follow blog kita sebab suka dengan tulisan kita, dan mahu track tulisan2 kita.

itu pendapat aku lah.


=)

Ain said... [Jawab balik]

kumpul follower mungkin. tu lah tujuan tuan belog tu buat kontes. eh yeke?

AYuNG said... [Jawab balik]

@bujal X

ehhh...kamu artis..harus ramai folower bukan? hehe

AYuNG said... [Jawab balik]

@syrupmasin

terima kasih di atas jawapan anada! hehe

AYuNG said... [Jawab balik]

@cikmOt

akak...xmau...xmau...xmau paksa..haha

AYuNG said... [Jawab balik]

@yuyu

opsss....terlepas sudaaa..haha

AYuNG said... [Jawab balik]

@Eichikatsu

terima kasih diatas jawapan rasmi anda..hehe