Friday, August 26, 2011

Bungkusan kuih raya dari Labuan


Kuih nih aku rasa adik ipar aku yg buat nih...dia memang jenis pandai masak...pandai buat kuih bagai...dan jugak pandai buat kek...ari tuh dia ada bawak balik kek dia buat sendiri...memang sedap dan terasa kesedapannya...

Aku nih pulak, kategori yang tahu makan...hehe, aku memang failed bab2 buat kuih nih...penah dulu aku buat kuih...rasa suma sama....cuma bentuh jer beza...start dari tuh, mummy x bagi aku buat kuih lagi...main tunjuk jer skang, yg penting ada ongkos nya..

Dalam kotak nih ada 6balang kuih....ada 5 jenis kuih yang berlainan...bila dah di hantar daik belon tuh, pastuh bila dah di letakkan dalam kargo...korg rasa apa yg akan jadi kat kuih2 nih?

Haaa......harus la ada yang dah hancur kan...yg xda rupa kuih pun ada...meh sini aku nak kenal kan kuih2 yang di hantar....**bajet mcm tahu jer suma kuih2 nih**

Nama kuih: Kuit tart
Kecacatan: Masih boleh di terima, condition pun masih ok


Nama kuih: Almond London putih
Kecacatan: Masih boleh di terima, condition pun masih ok


Nama kuih: Almond London
Kecacatan: Pun masih boleh di terima jugak, condition pun ok lgi..boleh hidang..


Nama kuih: Xdapat di kenal pasti (kuih menda nih hah? yg ada macam jem kat dalam..)
Kecacatan: Nih pun kira ok jugak..masih boleh di hidang..


Nama kuih: Pun x dikenal pasti (asalnya kuih kaler putih rasa susu)
Kecacatan: Paling ketara...nih kalau nak hidang nih kena pilih dulu nih mana yg ok..ker suma dh hancusss...



Kat opis nih ada lg 3 jenis kuih yg aku nak bawak balik...dapat dari minggu lepas, tp aku malas nak bawak balik awal2..kang aku jugak tukang abiskan..hehe


Chow!!


3 orang yang nak merapu jugak!:

sticky picky said... [Jawab balik]

mengikut pada rupa dan warna biskut yg dah hancus tu, aku rasa biskut last skali tu, biskut arab. tp klu nak tau details, meh sini bagi aku rasa sikit. muahahahaha....

Unknown said... [Jawab balik]

rajin juga ye adik ipar ayung buat kuih n hantar kat mak mertua..untung la dapat adik ipar yg baik gitu..even hancur pon..nak juga dia bagi..hehe

Unknown said... [Jawab balik]

kuih hancoq pon x pa Ayung...janji konyang