Wednesday, November 30, 2011

Birthday Daddy @ Redwok, BB Bangi


Kek resepi rahsia


Nih pun kira entry tertangguh....kisah nih terjadi time 20.12.2012..cantek punya tarikh kan..hehe, org len sebok 11.11.11 jer....aku sebok pulak tarikh nih....

Sambut Birthday daddy yg ke 57tahun...Alhamdulillah, lagi setahun lagi daddy aku nak pencen...siyezz, xsabar nak tunggu time tuh..Baru la nmpak muka daddy kat umah..Kalau x manjang xlekat kat umah...sebok jer dgn keja luar dia..

Apa?? Nak sambung 60 tahun??

Xdapatttt...kim salam la yer..Bukan setakat aku xbagi, tapi..mummy jugak xbagi...Udah2 la kerja tuh yer daddy...Tumpukan la pulak pada family nih ha...ramai lagi org2 kat luar sana yg xdapat keja...temasuk la anak dia nih ha....

Okeh, kali nih kitorg p makan2 kat Redwok, BB Bangi pulak...ambek ala carte pulak...Aku penah ke sini dulu ngan kawan2 opis,time tuh kitorg ambek steamboat..entry dulu klik sini dengan senang ati...hehe..Saja nak tukar xcitarasa ambek ala kadar pulak..

Makan kat Redwok nih bekonsepkan makanan chinese Muslim..menu yg aku order utk ari tuh pulak..


Tomyam Bangkok Bersusu (Saiz M) - RM18


Perhatikan tomyam yg dah nak abis tuh jer...
Tomyam Bangkok Bersusu - medium size boleh makan 5 org...nih menu yg memula sekali smpai, xdan nak ambek gamba suma dah sapu...sedap & memang kaww betul tomyam tuh!


Daging Sizzling (Saiz M) - RM19


Yang nih pun sedaaap jugak, daging lembut...so, kalau bawak org2 tua kita makan pun xda hal..memang senang sgt nak gigit...x liat pun!


Ayam Marmite (Saiz M) - RM15


Nih macam ayam goreng salut ngan sos..ayam nya pun lembut....nih pun sedap jugak.. Chef rekomen!


Kangkung Goreng Belacan - RM13


Yang nih biasa2 jer....dah nama nya kangkung belacan kan..klu goreng sendiri pun nih jugak rasa nya...xda kelainan..hehe


Lala masak masam manis (Saiz M) - RM16


Lala nih cukup masak bila smpai....isi nya pun banyak...kuah nya pun sama banyak dgn isi lala tuh..hehe, tp...dah nama nya masam manis kan...so terasa masam tuh lebih....tp, kuah nya sedap...daddy siap hirup lagi..


Yang di raikan, daddy tp mummy yg sebok nak menyuap je keja nya...



Pehatikan gmba nih jugak, mummy masih lagi menyuap ke dalam mulut sendiri tanpa menghiraukan sesapa....



The end- suma setel...gmba nih jugak, mummy masih lagi xsudah2 menyuap...kitorg yg lain suma dah xlarat dah..haha


Okeh, total bil kitorg makan utk suma nih hanya la RM104.50 sahaja..Memang tersangat la berbaloi...adik aku pun siap cakap puas makan kalau macam nih...So, pasnih buleh pegi lagi...tomyam bangkok tuh memang terbaekkk! Sgt rekomen pada korg yg nak terai..

Komen aku pulak pasal restoran nih, tempat duduk banyak...so xyah risau la...tp, di ingat kan korg tempah dulu meja walaupun tempat banyak...service pun okeh...ramai mcm mana pun org kat restoran tuh, korg tetap akan dpt makanan korg dalam masa 10-20 menet utk penuh kan meja...Cuma, aku rasa dorg kena tambahkan pekeja dorg lagi...sebab, mana yg nak ambek order..mana yg nak tolong hantarkan makanan lagi...tang yang nak ambek order tuh jer la kena panggil baru dtg..yg len okeh jer..

Lagi...rasa nya dah xdak apa lagi nak cita dah...Alamat:

Redwok Restoran Sdn Bhd
Lot PT 70550, Jln Kajang Impian 1/2,
Taman Kajang Impian,
43650 BB Bangi, Selangor.

Tel: 03-8927 4100
Website: redwok.wordpress.com


Dari segi kualiti makanan nya, aku bagi:

Memang sedap!


Chow!



16 orang yang nak merapu jugak!:

syawalsimpsons said... [Jawab balik]

ala dah dekat...mengapa tak di kaborkan...kikiki..leh la jumpe

♥cikmOt♥ said... [Jawab balik]

hepi sebeday pakcik...

untung ayung masih ada ayah...
hargailah dia selagi hayatnya dikandung badan...

sob sob...jeles sebenarnya..
moga roh ayah akak ditempatkan di kalangan orang2 yang beriman...amin

khairul said... [Jawab balik]

hepy bday daddy..semoga di panjangkan umur dan murah rezki..sampaikan salam abg pd daddy yer Ayung

makdara TERdiva said... [Jawab balik]

selamat ulangtahun buat ur daddy..semoga diberkati Allah selalu :D

Ardini Humaira said... [Jawab balik]

daging sizzling! nyaammm nyammm ;) epi bday to him!

Cik Azizah said... [Jawab balik]

pakcik happy besday!! cepat2 menimang menantu baru tau..hehehe

AYuNG said... [Jawab balik]

@♥cikmOt♥

kak mot...semoga roh ayahanda akak di tempatkan di kalangan & org2 yg beramal soleh..amin..

AYuNG said... [Jawab balik]

@Cik Azizah

haha~~ aaaammmmiiiiinnnnn..
panjang amin nih....keh2~~

@xiM said... [Jawab balik]

hepi besday to ur dad!!

redwok pernah makan dia punya buffet steamboat.sedap jugak!

budak penjara said... [Jawab balik]

speselnya besday parti ayah..hehe..selamat ari jadi ayah

Yatie Awang said... [Jawab balik]

selamat hari lahir ayahhh....moga berbahagia sentiasa

alaaa...napa tak ajak akak sekali...ruginya tak dapat makan, sedap tu...

mysarrasara said... [Jawab balik]

Selamat Ari Lahir....
Sedap nye kek...

chii said... [Jawab balik]

eppy belated besday wat pkcik..

erm..muka ayung ikut uka daddy ye