Tuesday, November 1, 2011

[gambar] Final Piala malaysia 2011

Kira buleh lagi aku up cita pasal final piala malaysia 2011 ari tuh kan..Kira aci lagi la kan...kira panas baru kuar oven lagi la nih kan..

Umum..suma dah sedia maklum Juara Piala Malaysia 2011 nih jatuh pada negeri kelahiran aku..Negeri Sembilan..Tahniah buat skuad Jang sbb berjaya bawak balik Piala Malaysia buat kali ke 2 dalam 3 tahun berturut2 melayakkan diri ke Final..

Terengganu jugak x kurang hebatnya....main dgn penuh bertenaga dan jugak mantap..Tapi, mungkin bukan rezeki terengganu nak bawak balik Piala Malaysia 2011 nih...Adat pertandingan, ada yg menang & ada jugak yg kalah...Cuba lagi tahun depan yer..


Kitorg gerak dr umah pas zuhur camtuh...smpai sana dlm kul 3 lebih..Masih terlalu awal...sepanjang perjalanan, camnih la keadaan keta nih...letak kan bendera n9 kat kiri dan kanan tingkap...



Sampai jer kat sana, suasana masih lagi tenang...apa lagi, stat bentang tikar bersantai bawah pokok smbil makan bekalan yg dibawak...Apa2 hal, perut kena isi dulu...baru betenaga nak menjerit..hehe~~



Dalam kul 4lebih, kitorg stat masuk stadium...awal lagi kan, tapi...di sebab kan nak pilih tempat duduk yg betul2 buleh nmpak tengah padang....tepaksa jugak masuk awal..enggak mau duduk kat belakang tiang gol..X best!



Menuju ke tempat utk penyokong n9



Nih dalam kul 6lebih...pun kira awal lagi...penyokong ganu hampir dah memenuhkan seluruh bahagian stadium..yg belah kuning pulak, masih lagi banyak lompong2..



Antara banner kata2 semangat dr penyokong n9



Nih pulak dr Tengganu..tapi, kalau nak di tengokkan kat stadium, memang banyak sgt banner Terengganu...banner yg paling besar pun dr Tengganu jugak..hebat!



Ruang solat yg ada kat stadium Shah Alam, memang cukup selesa...siap ada ekon...Kalau kat Bukit Jalil, ruang solat xsebesar nih



Fenomena camnih memang biasa....di sebabkan ruangan solat xdapat nak tampung kesemua org...ada yg mengambil inisiatif lain untuk menunaikan amal ibadat..



Terima kasih Tok Mat sbb bagi subsidi tiket..hehe, kalau x, alamatnya x penuh la stadium nih ngan kaler kuning..mau putih jer suma agaknya



Peminat cilik...nih klu ada nak buah aku kat umah, kompom aku angkut dia jugak bawak p stadium..



Tamat 1st half, kedudukan masih lagi terikat dengan 0-0



Masuk jer 2nd half, terengganu terlebih dulu megasak...dan dpt menjaringkan gol permulaan..Kemudiaan di ikuti dengan n9..gol nasib..sbb penjaga gol ganu tersilap percaturan dan menjadikan seri 1-1



Gelagat penyokong menyambut kegirangan GOL yg pertama n9



Asap kuning..nih penyokong n9 punya keja la nih...ntah asap apa yg dorg bawak ntah...tapi, yg pastinya nih bukan kejadian bakar2 kerusi..kejadian nih belaku bila 1st gol n9



Meneruskan permainan utk mencarik 2nd gol







Nih time dah monang! Bukan main suka lagi suma eh....cubo kot kalah, balik dendiam jo sumo eh..hehe


Tahniah buat n9 bejaya menjulang Piala Malaysia 2011 tahun nih!


Time balik stuck dekat sejam jugak la, langsung xleh kuar dr stadium....Dengar2 nya dorg begaduh antara penyokong n9 & ganu..punca pergaduhan, masih lagi xtau macam mana...tapi, dah tersebar luas kat internet yg mengatakan penyokong n9 bako bendera terengganu..Wallahualam


Komen aku pasal game nih:

  1. Game yg cukup betenaga dari kedua2 pasukan...Ghairah nak mendapatkan Piala Malaysia 2011

  2. Pemain attack terengganu berjaya menjaringkan gol cantek, terus attack keeper bila keeper n9 dah kuar cuba utk menyelamatkan bola..pemain defend n9 lambat turun

  3. Gol seri n9 gol nasib sbb keeper Terengganu tersilap percaturan

  4. Gol ke 2 n9 dr Hai-O mengubah nasib n9 seterusnya menjadi Juara Piala Malaysia 2011

  5. Tahniah buat pasukan n9...dan jugak tahniah pada pasukan Terengganu sebab berjaya smpai ke peringkat final..



Tahniah buat
Hobin Jang Hobin!!



Chow!



18 orang yang nak merapu jugak!:

Yatie Awang said... [Jawab balik]

wah bestnya boleh pergi tengok live kan...

khairul said... [Jawab balik]

tahniah N9..abg suka 2nd goal tu..mmg tercantek lah

eB ezrin said... [Jawab balik]

tahniah dari kami juger :)

cplud miera said... [Jawab balik]

AYUNGGGGGGGGGGGGGGG..semangatnya pegi. wah..hebatnya. tahniah hoben jang hoben. takperla penyu kalah pon, cplud ttp puas hati ngn permainan dorang ;)

AYuNG said... [Jawab balik]

@bujal X

gmba ada....tp xleh tunjuk..rahsia..haha :)

AYuNG said... [Jawab balik]

@cplud miera

hehe....xpa, next time ganu cuba lgi yer...:)

ArulchelseA said... [Jawab balik]

"den dah koba.." negeri monang punyo..ghamai tak nak cayo..ha kan boto tak..kih kih kih

NM02 said... [Jawab balik]

dah lama tak tgk bola kat stadium cenggini. last pegi entah tahun bila, masa tu minat giler ngan khalis jamlus. sampai ke perak ai pegi tahu.

Min said... [Jawab balik]

Aaa aku tension ganu kalah!!! sampai sekarang tak leh terima bola mudah mcm tu pn Sharbinee bleh terlepas, agaknya mata dia silau kot ngan pancaran sinar kepala Hai-O haha, nasib baik tak jumpa Ayung kat sana tentu teruk kita belasah Ayung mn tdknya hati tgh panas ni hihi gurau...

AYuNG said... [Jawab balik]

@NM02

ehh...dulu ayung pun minat khalid jamlud..haha, tme dia main utk perak...

dulu la, skng dah x.....:)

AYuNG said... [Jawab balik]

@Min

uishhhh...bahaya nih!
relex2...cool la.....

its juz a game :)

abah khalisha said... [Jawab balik]

Terbaiklah penyokong negeri sembilan ni..kalau depan tengok ni terharu ni.hehhee

Cik Azizah said... [Jawab balik]

musuhnya habis binasa!! terbaik lah entry ayung ni!

cinnamon.com said... [Jawab balik]

salam kenal,suka tgok pic orang yg tengah solat tu..

HEROICzero said... [Jawab balik]

tahniah NS =)

*kesian kat keeper Terengganu tu . bola licin sangat kot . hehe

chichi said... [Jawab balik]

pehhh..hebat..patut la n9 menang..hehehe