Friday, January 27, 2012

Makan time with Big Family @ Redwok, BB Bangi


Big Family la sgt..hehe...means suma nya ada....nih time adik2 aku suma balik dulu....ada la dlm 10 org suma....budak2 ada 3 org jer...tp riuh budak2 dh macam 10 irg...adoihhh, hehe...next year tmbah lgi 2 org...

Best port utk lepak2 makan ngan family...mana lagi kalau bukan ke Redwok, BB Bangi lagi....selain dr makanannya yg mengancam dan otomatik membangkitkan selera...dari segi harga jugak teramat la berbaloi2...

Ewahhh...ayat....dah boleh gantikan pengacara JJCM dah nih..hehe



Sebelum makan, meh nak tunjuk muka tuan belog yg kuyu nih..haha, muka laparrr....dr tengah hari xmakan apa2 tuh....nak masak, maleh pulak nak masak...masing2 snggup tahan lapar nak makan besarrr punya pasal..hehe



Dak ayizz nih mcm yang aku penah cakap....dia nih memang jenis xreti dia....klu letak dia dlm baby chair, mau mengamuk dia..jadi, adalah afdal biarkn jer dia memain...drpd dia buat bising kan....


Atok ngan opah dgn family adik aku yg kat Labuan....adoiii, xdak caption lain ker ayung oiii....Ohh yer, kitorg smpai dlm kul 6lebih....time nih cuaca xyah duk cakap la kan...seperti yg korg nmpak dlm gmba atas nih...


Dah jadi kebiasaan family....klu p makan mesti mintak air suam sorg segelas....tuh pun, belum tentu lagi cukup tuh...haaaa, ikut aku....aku order jer satu jug terusss....sonang!


Menu wajib kalau ke sini...Tomyam Bangkok Bersusu...ambek large size..terbaeeekkk, xcaya cuba korg try..


Yang nih pulak, Daging masak sos cili thai..perghhh, nih pun terbaek jugak...pedas menyengat! Pedas2 pun sedap jugak masuk mulut..large size jugak...


Sayur kangkung masak belacan yang xperlu di perkenalkan lagi..hehe, sayur nih jer yg sedap kat tekak aku...tp, kalau ikut family aku...dorg suma telan....aku jer milih sikit...


Ayam marmite sama macam menu yg lepas...menu nih di ambek atas dasar tekak budak2...tapi, memandangkan budak2 nak main2 jer...mak budak bapak budak la yg tolong abihkan...tuh pun x terabih...kenyang wehhh!


Bila dah sampai suma makanan atas meja, jgn harap nak pandang kamera..haha, suma leka duk menyuap jer dah...

Okeh, aku penah cita pasal makan2 kat Redwok nih kat sini & jugak sini...Memang sedap...korg pun cuba la...


Chow!!



3 orang yang nak merapu jugak!:

wanbu said... [Jawab balik]

terbaik la...

dah try lum "Ana Ikan Bako" kat sebelah bomba BBB tue... terbaik tue

pie la makan mesti x nyesal punyer... dia start kul 5 ptg smp 11 mlm setiap ari

slalu org mesti ramai giler... kena bersabo la klu nak dpt meja :-)

Cik Bambam said... [Jawab balik]

ingt ker mkn steambot n grill tuh.. sedap jugak! lama dah x mknn kat redwok nie..huhuhuhu

adyna AB said... [Jawab balik]

tomyam bersusu tue nampak mcm sedap ..pernah makan kat kedai di sentul kedai perahu pecah hehehe sedap sgt